Sunday, April 19, 2009

Buletin Islam Siri 2

Assalamualaikum wrt. Wbth

Begitu cepat masa berlalu, kini kita telahpun memasuki bulan April dan kemudian Mei….bagi pelajar yang prihatin tentulah sentiasa ingat dan sentiasa membilang hari -

Ya ! Hari-hari penting bagi seorang yang bergelar pelajar… Peperiksaan Pertengahan tahun….yang kian hampir...
Apakah kita semua sudah bersedia untuk menghadapinya ?
Atau masih leka dalam berkawan dan mencari pasangan cinta monyet??
Apakah kita masih meneruskan hobi rayau tanpa tujuan atau sudah insaf ?
Apakah kita masih suka melepak di tepi-tepi tembok sekolah menjual sambil menjaja-jaja muka tanpa menghiraukan rakan atau guru yang menegur ???


Oh ! Sudah tentu tidak lagi!!
Ya Allah berikanlah aku petunjukMu… Aku hadir ke sekolah untuk menuntut ilmuMu melalui para guruku, Aku hadir ke sekolah untuk melaksanakan tanggungjawabku sebagai pelajar yang Engkau kurniakan akal untukku manfaatkan, Aku hadir ke sekolah sebagai bukti aku amat menyayangi ibu dan ayahku yang sentiasa mendoakan keselamatanku dan amat mengharapkan kejayaanku.

Maka bimbinglah aku Ya Allah...Berikanlah aku kesedaran dan keinsafan kerana hanya Engkaulah yang berkuasa untuk membuka hatiku untuk menjadi insan soleh … Amin... - Editor .

No comments:

Post a Comment